Temakveld på biblioteket

Onsdag 5.februar var ansatte og foreldre invitert til temakveld på biblioteket.

Det var Liv Nese som til daglig jobber i Emaus barnehage i Stavanger som denne kvelden besøkte biblioteket i Lund.

Hun fortalte engasjert om viktigheten av at barn blir lest for, og at vi voksne bruker bøker for å bygge gode relasjoner med barn. Ikke bare som relasjonsbygger er bøker viktig, men også utrolig viktig for barnets språkutvikling. Hun formidlet også at voksne som av en eller annen grunn har vansker for å lese , kan bruke bildene i bøkene som gode utgangspungt for samtaler og undring.

Avslutningsvis presenterte hun ny barnelitteratur, og gav oss gode eksempler på bøker som både var morsomme og som hadde viktig og godt innhold for barn.

De som møtte opp fikk og omvisning og mulighet for å låne bøker på biblioteket.

En kjempe fin kveld og takk til biblioteket og Hammeren barnehage som tok initiativ og som inviterte oss.