Velkommen

Heskestad barnehage er en 2 avdelings kommunal barnehage. Vi har et stort og fint uteområde med vår egen barnehageskog. Skolen er vår nærmeste nabo. En liten barnehage skaper god kontakt og stor trygget for alle som er her, alle kjenner alle.

Småbarnsavdelingen vår heter Nøtteliten, og der er barn fra 1 til 3 år. Stor avdeling heter Uglereiret, og der er de som er over 3 år og frem til de begynner på skolen.

Vårt verdigrunnlag :Vi vil at barnehagen skal være et sted der hele mennesket har sin plass. Hvert enkelt barn er unikt og forskjellig fra alle andre. Barnet i seg selv er kreativt og handlingsdyktig, hele tiden på vei i sin utvikling, men i sin takt og ut fra de forutsetninger som er arvet og som omgivelsene gir.

I hovedmålet vårt sier vi at barnehagen skal være et sted der barn og voksne blir sett, møtt og respektert som den de er, og at barnehagen skal ha reflekterte og tilstedeværende voksne.

For å gi barnehagen sine ansatte et felles kompetanseløft startet vi i 2020 et samarbeid med Sandnes kommune. Les mer om dette under utviklingsarbeid.