Henting og bringing i barnehagen

Noen ganger bobler barna over av glede over å gå i barnehagen. Andre ganger har de ikke lyst i det hele tatt til å gå . Begge deler er normalt ! De dagene barnet har lyst, er avskjeden enkel og positiv. De dagene barnet ikke vil, er det viktig at dere foreldre fremdeles er positive og gjør avskjeden kort, selv om barnet gråter. Erfaringsmessig vil de fleste roe seg ned etter noen minutter, og de får en fin dag sammen med vennene sine. Hvis ikke, vil dere som foreldre bli kontaktet.

Barna skal følges og hentes i barnehagen, og det gis beskjed om at de er kommet og hentet.

For at vi skal kunne planlegge dsgen best mulig, vil vi gjerne ha beskjed før kl 09.00 dersom barnet ikke kommer i barnehagen. Skal andre enn dem som har daglig omsorg hente barnet, ønsker vi beskjed om det.

Ved sykefravær og annet fravær skal de foresatte gi beskjed til barnehagen.

Om noe spesiellt har skjedd hjemme siden vi traff hverandre sist, er det viktig at dere forteller det til oss, dersom dere tror at det kan ha betydning for barnet. Både sorg og gleder.

Vi øver hver dag på at barna skal si " hei " eller " god morgen " når de kommer, og " hade " når de går. Fint om dere kan oppmuntre barnet, og selv være gode forbilder.